. .
۱۳۹۵ پنج شنبه ۳۰ دي
Skip Navigation Linksصفحه اصلی -> روابط عمومی -> درباره روابط عمومی
. .

 درباره روابط عمومی

با توجه به نقش تعیین‌کننده و تاثیرگذار روابط عمومی جهت معرفی و پیشبرد اهداف سازمانی روابط‌عمومی جهاددانشگاهی مشهد با رویکرد ارتباط سازنده درون و برون‌سازمانی اقدامات متنوعی انجام داده است. همچنین در نظر دارد با توجه به چشم‌انداز ده ساله جهاددانشگاهی مشهد در زمینه اطلاع‌رسانی، ارتباطات، مستندسازی، تبلیغات، فعالیت های فوق برنامه، نظرسنجی و همکاری در برگزاری گردهم آیی ها و همایش ها در جهت تحقق هرچه بیشتر اهداف سازمانی و حمایت فکری، اجرایی و معنوی بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی مشهد گام بردارد.

اطلاع رسانی

اطلاع‌رسانی به عنوان یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های روابط عمومی توانسته است تا حدودی چهره شناخته شده‌ای از این سازمان در سازمان‌های مرتبط و رسانه‌ها ارائه کند وآن رابه عنوان نهادی که در زمینه‌های مختلف قابلیت همکاری با سازمان‌های تصمیم‌گیرنده و تولید خبرهای متنوع را داراست،مطرح کند. در این راستا اقدامات زیر در حوزه روابط عمومی صورت می‌پذیرد.

آینه: نشریه آینه به عنوان آینه تمام‌نمای درون سازمان جهاددانشگاهی مشهد از سال 1378 در تلاش بوده است در جهت تقویت پیوندهای سازمانی، با انعکاس اخبار، رویدادها و معرفی چهره‌های جهادی توانسته است جایگاه ویژه و محبوبیتی خاص در میان کارکنان این سازمان ایجاد کند.
نشریه آینه با انگشت‌گذاشتن بر مسائل جاری سازمان با زبان ویژه خود توانسته است نگاه‌ها و اندیشه‌ها را نسبت به این مسائل حساس کند و با استقبال از جانب کارکنان روبرو شود.

پایگاه اینترنتی جهاددانشگاهی مشهد: با انگیزه اطلاع‌‌رسانی ومعرفی بخش‌های مختلف جهاددانشگاهی راه اندازی گردید.در برنامه‌های آتی روابط عمومی در نظر دارد با به کارگیری ظرفیت‌های بیشتری از فضای مجازی در جهت ارتقای آن گام بردارد؛ به گونه‌ای که این پایگاه اینترنتی علاوه بر قابلیت اطلاع‌رسانی وانعکاس اخبار بتواند محل مراجعه پژوهشگران، متخصصان ودانشجویان و مراکز علمی و اجرایی مرتبط با فعالیت‌های جهاددانشگاهی باشد.
تعامل با رسانه ها: از جمله شیوه های مهم اطلاع رسانی دعوت از رسانه ها برای حضور در برنامه ها، میزگردها و همایش ها است. در این حوزه سعی شده است که رابطه خوبی با رسانه ها برقرار شده و بصورت جدی انعکاس فعالیت‌های واحد مشهد در روزنامه ها، خبرگزاری ها و صدا و سیما پیگیری شود.

استفاده از سیستم پیامک: این سیستم ابزار الکترونیکی است که اطلاع رسانی برخی از برنامه‌های واحد مشهد به وسیله آن صورت می گیرد.

استفاده از نشریه پیام جهاددانشگاهی: با توجه به این که نشریه پیام جهاد که به وسیله دفتر مرکزی، در واحدهای جهاددانشگاهی در سراسر کشور منتشر می شود،یکی از وسایل اطلاع رسانی فعالیت های جهاددانشگاهی واحد مشهد در سایر واحدهای جهاددانشگاهی مشهد است.

ارتباطات

در منظر کارشناسان روابط عمومی، ارتباطات بهترین شیوه در پیشبرد اهداف سازمانها در عصر جدید است که اهمیت آن، تاثیرگذاری دیگر مسئولیت های روابط عمومی را تحت الشعاع قرار می دهد. جهاددانشگاهی مشهد به عنوان یک سازمان نیمه دولتی با ایجاد ارتباطات سازمانی و همکاری با سازمان های تعیین کننده در سطح شهر توانسته است توان اجرایی خود را در انجام پروژه های علمی و فرهنگی مرتبط با بخش های مختلف جهاددانشگاهی نشان دهد.

اقدامات زیر برای تقویت ارتباطات در جهاددانشگاهی مشهد در سه حوزه ارتباطات داخلی، ارتباطات با دفتر مرکزی و دیگر جهادها و ارتباطات با سازمانها و نهادهای مرتبط، تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، صورت می‌پذیرد.

مستندسازی

از جمله مسئولیت های روابط عمومی انجام مستندسازی از فعالیت ها، برنامه ها و همایش ها و .. است که این موضوع در قسمت مستندسازی روابط عمومی پیگیری می شود.
الف- عکاسی و فیلم برداری: واحد عکس و فیلم با هدف گردآوری مستندات تصویر از مراکز، فعالیت ها و همایش ها و .. پیش بینی شده است.
ب- جمع آوری گزارشات(دبیرخانه): گردآوری گزارشات مکتوب، تولیدات و بروشورها و .. از جمله مسئولیت های این قسمت است.

مراسم و مناسبت ها

یکی دیگر از مسئولیت های روابط عمومی، پاسداشت مناسبت های فردی، سازمانی و ملی است. این پاسداشت ها می تواند با تعریف طرح و اجرای برنامه، صدور اطلاعیه، نصب پارچه نوشته، تهیه شیرینی و .. صورت پذیرد.

الف- مناسبت های ملی ومذهبی: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اعیاد ولادت ائمه(ع)، ایام شهادت ائمه(ع)، ایام رحلت رسول اکرم(ص) ،عید مبعث نیمه شعبان و...
ب- سالروز تشکیل جهاددانشگاهی
ج-مناسبت های فردی: موفقیت های همکاران، مراسم ترحیم

تبلیغات

یکی دیگر از وظایف مهم روابط عمومی، انجام و سازماندهی تبلیغات در سازمان است. تبلیغات از جمله شیوه های مهم اثرگذار در تعاملات سازمان با محیط پیرامون است. در روابط عمومی جهاددانشگاهی مشهد، آنچه در این راستا مورد توجه قرار می گیرد استفاده از تیزرهای تلویزیونی، بیلبوردهای تبلیغاتی شهری، انتشار بروشور و کاتالوگ تبلیغات، چاپ استند و بنر، تولید لوح فشرده تبلیغاتی، ارسال پیامک بصورت انبوه وتولید کلیپ است.

همکاری در برگزاری گردهم آیی ها و همایش ها

یکی دیگر از وظایف روابط عمومی همکاری در برگزاری گردهمایی ها است، که به عنوان یک پایه اصلی گردهمایی سعی می کند مسئولیت های خویش را به نحو مطلوب انجام دهد.

نظرسنجی

از جمله ابزار رابط عمومی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان و آگاهی از دیدگاه همکاران، مخاطبین و مراجعین و استفاده کنندگان از خدمات جهاددانشگاهی نظرسنجی است. روابط عمومی جهاددانشگاهی مشهد دراین راستا نظرسنجی هایی از بخش های مختلف این واحد انجام داده است که نتایج آن به به واحد مربوطه ارائه شده و مورد بررسی قرار گرفته است.
از نظرسنجی های انجام شده در این حوزه می توان به نظرسنجی در خصوص میزان رضایت شغلی کارکنان جهاددانشگاهی مشهد، بهره وری سازمانی، اردوهانظرسنجی درخصوص عملکرد مراکز تشخیص طبی وآسیب شناسی جهاددانشگاهی مشهد اشاره کرد.

فعالیت های فوق برنامه

حفظ سلامت، افزایش نشاط و تقویت انسجام سازمانی و، ارتقای آگاهی های فردی و گروهی،حفظ و تقویت روحیه جهادی و انتقال این میراث ارزشمند که بر ارزش های ایمانی و اخلاقی استوار است، از جمله ما موریت های روایط عمومی است که در این راستال برنامه های متعددی پیش بینی و اجرا می گردد.
1.برگزاری اردوها
2.برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات سخنرانی
3.برگزاری مسابقات و اجرای برنامه های ورزشی

  آدرس :

مشهد - میدان آزادی - پردیس دانشگاه - سازمان مرکزی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی
صندوق پستی : 1376-91775 

تلفن:

38832360-051  داخلی 419-420

تلفکس :

38832372-051

صندوق پست الکترونیکی:

RavabetOmoomi@jdm.ac.ir

 

For More Information or Technical Support  Mail To webmaster@jdm.ac.ir
Copyright © 2017 JDM All Rights Reserved.